خانه ی من در انتهای جهان است...

به روز مرگ چو تابوت من روان باشد/ گمان مبر که مرا درد این جهان باشد

خانه ی من در انتهای جهان است...

به روز مرگ چو تابوت من روان باشد/ گمان مبر که مرا درد این جهان باشد

خانه ی من در انتهای جهان است...

خیال خام پلنگ من به سوی ماه جهیدن بود
و ماه را ز بلندایش به روی خاک کشیدن بود
پلنگ من ـ دل مغرورم ـ پرید و پنجه به خالی زد
و ماه ـ عشق ِ بلند ِ من ـ ورای دست رسیدن بود.
دختری از دیار فرزانگان
دانشجوی کارشناسی حقوق، دانشگاه آیت الله بروجردی.
تمام مطالب این وبلاگ متعلق به نویسنده است و کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

فقر به همه جا سر می‌کشد.

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۳۵ ب.ظ

امروز که داشتیم توی محوطه‌ی کتابخونه درس میخوندیم یه خانواده‌ی فقیر اومدن و در فاصله‌ی نه چندان دور از ما نشستن! یه مرد و زن به همراه دوتا بچه. دختری حدودا 13-14 ساله و پسری 7-8 ساله. من از وضعیت ظاهریشون متوجه شدم که احتمال بسیار زیاد از اقشار مستضعف جامعه هستند. یه تکه نون خالی زن از کیفش دراورد و چهار نفری شروع کردن به خوردن. (آخه تقریبن نزدیکای ظهر و موقع ناهار بود) بعد از اون دخترشون که حجاب خیلی کاملی داشت و چادری بود بلند شد و رفت از آبخوری، آب خورد و مقداری هم برای خانواده ش اورد، پسرش هم مشغول بازی شد. اذان رو که گفتند مرد بلند شد و رفت از همون آبخوری وضو گرفت اما چون محوطه‌ای باز بود خانوم و دخترش نمیتونستند از اونجا وضو بگیرن!! بعد از اینکه چند کلمه ای با هم صحبت کردند زن به ما نزدیک شد و بعد از سلام و احوالپرسی گفت: شما یه بطری، تنگ آبی چیزی همراهتون نیست؟ همین الان براتون میارمش! منم بطری آبی که همراهمون بود و آبش تموم شده بود رو بهشون دادم، از آبخوری اون بطری رو پُر کردند و گوشه‌ی کتابخونه زن و دختر وضو گرفتند و سه نفری مشغول نماز شدند!

زیر لب زمزمه کردم: خدایا... کمکمون کن که فقر،مشکلات، غم و غصه، از دست دادن و هر امر دنیوی و مادی ای ما رو از تو دور نکنه بلکه بیش از پیش به تو نزدیک بشیم.

خدایا... اگه تو نبودی و اگه امید به تو نبود تحمل این دنیا و آدماش چققققدر سخت میشد.

خدایا... تویی که پناهگاه و امید همه ی مایی دستمون رو بگیر و نذار توی باتلاق دنیا غرق در لجن بشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۱
دختری از دیار فرزانگان

نظرات  (۶)

عشق.و ایمان.. ثروت بزرگی است... آن شاالله جیب هایشان هم پر از پول شود.. 
پاسخ:
ان شالله.
آمین یا رب العالمین
۲۲ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۷ سالهای مرگ و پروانه شدن
الهی امین......
ایشالا روزی بیاد که هیچکس احساس فقر نکنه و هیچ فقیری توی جامعه نباشه..
پاسخ:
ایشالا.
۲۳ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۵ مجتبی یاری
به نظر من به غیر از یه عده کمی از آدما ٬  فقیر بودن یا ثروتمند شدن بستگی به خود اون انسان داره. به نحوه ی کار و تلاشی که انجام میده . هر که هر چقد پول بده آشمیخوره.
پاسخ:
اینم هست ولی بستگی داره اون پولو از چه راهی کسب کنه! بعضیا پاک بودن پولی که به دستشون میرسه براشون مهم نیست و فقط دنبال پولن از هر طریقی! بعضیام فقر رو به کسب پول از راه های غیر شرعی ترجیح میدن!
۲۴ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۴۵ مجتبی یاری
هر کسی که پول داره که از راه غیر شرعی به دست نیاورده . خیلیا هستن که با زحمت و تلاش پولدار شدن . اینا همه شعار میدن که غیر شرعیه٬ پاش برسه همونی که حرف از غیر شرعی میزنه از همه بدتره. آ دم اگه تلاش کنه پولدار میشه٬اگه میلیاردرم نشه ولی به حدی میرسه که دستش به دهنش برسه و محتاج کسی نشه. به نظر من فقط کسایی میتونن فقیر باشن که یا از نظر ذهنی یا از نظر جسمی ناتوان باشن ٬بقیه که سالمنو فقیر به نظر میرسن از بی عرضگی و تنبلیشونه.
پاسخ:
منم نگفتم هر کسی پولداره لابد از راه غیر شرعی به دست آورده!! اما خب! بعضیا احتیاط های لازم رو انجام میدن. ممنونم از اظهارنظرتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">