خانه ی من در انتهای جهان است...

به روز مرگ چو تابوت من روان باشد/ گمان مبر که مرا درد این جهان باشد

خانه ی من در انتهای جهان است...

به روز مرگ چو تابوت من روان باشد/ گمان مبر که مرا درد این جهان باشد

خانه ی من در انتهای جهان است...

خیال خام پلنگ من به سوی ماه جهیدن بود
و ماه را ز بلندایش به روی خاک کشیدن بود
پلنگ من ـ دل مغرورم ـ پرید و پنجه به خالی زد
و ماه ـ عشق ِ بلند ِ من ـ ورای دست رسیدن بود.
دختری از دیار فرزانگان
دانشجوی کارشناسی حقوق، دانشگاه آیت الله بروجردی.
تمام مطالب این وبلاگ متعلق به نویسنده است و کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

زن بودن...

شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۰۸ ب.ظ

من مطمئن هستم که اگه حتا تا حد اجتهاد هم تقوا داشته باشم به هییییییچ وجه نمیتونم این قسمت از اسلام رو درک کنم.

همیشه از درس مدنی 5 که مبحث ازدواج و خانواده ست بدم میومد ازشم نمره ی خوبی نگرفتم خداروشکر!!! چون همیشه و همیشه توی مباحثش ظلم هایی که در حق زن شده بود رو احساس میکردم حتا در قانون حمایت از خانواده که به اصلاح " مردان" حقوقدان، بیشتر به زنان بها داده.

داشتم یه مبحثی رو راجع به تعدد زوجات در اسلام میخوندم! چققققققققدر دلایل مسخره ای براش ذکر کردند:

اینکه جمعیت زنان بیشتر از مردان هست!

اینکه غریزه ی جنسی مرد بیشتر از زن هست و گاهی اوقات نمیتونه به یک زن اکتفا کنه!!

اینکه مردان توی جنگ ها و... کشته میشن وووووو همه ی اینا دلایل مسخره ای هستن که اصصصصصلن نمیتونن خیانت یه مرد رو به همسرش توجیه کنن! میگن مرد در صورتی مجاز به گرفتن چند زن هست که بتونه عدالت رو بینشون تقسیم کنه!!!!! کدوم عدالت؟؟ شما زن نیستید که حرف از عدالت میزنید!! کاش اسلام اینقدر که به فکر ارضای غریزه ی جنسی!!!! مردان هست به فکر قلب پاک و بی آلایش زنان باشه... . زنی که با هزااااار امید و آرزو وارد خونه‌ی یه مرد میشه، زنی که حیثیت و آبروی خودش رو، راحت بگم، ناموس خودش رو در اختیار مرد قرار میده! زنی که برای به ثمر رسوندن زندگی اون مرد از خانواده‌ش جوونیش، آرزو‌هاش و هزاران چیز دیگخ میگذره چرا یه مرد حق داره برای اینکه غریزه‌ی جنسیش ارضا نمیشه بره دنبال یه زن دیگه؟؟!!! عدالت؟؟؟ از نظر کسانی که این حرفا رو میزنن عدالت فقط یه لقمه نون و چندتا لباس تیکه پاره ست!!! نخیر آقایون ِ محترم ِ اسلامی و اسلام شناس!!! نخیر... شما زن نیستید که بدونید عدالت از نظر یک زن ینی چی پس بی خود و بی جهت اعتقادات خودتون رو نچپونید تو حلق مردم!!!!

جالب اینجاست که نوشته: اسلام چند زنی رو به چهار تا زن دائم محدود!!! کرده! ولی صیغه ی موقت ... بگذریم. هرچی بیشتر بنویسم بیشتر حرصم میاد بالا!

لعنت به این رشته ای که مجبوریم توی اون بر خلاف حقمون، احساساتمون، عواطفمون و فطرتمون عمل کنیم.

لعنت به منی که اومدم این رشته ی مسخره رو انتخاب کرم که سراسر ظلم و خاری و خفت در حق زن هست...

لعنت به این تاریخی که سراسر ظلم در حق زنه...

موافقین ۰ مخالفین ۷ ۹۴/۰۵/۱۷
دختری از دیار فرزانگان

نظرات  (۱۳)

خودتون فهمیدین چی گفتین..
به خدا و پیغمبر و همه که فحش دادین هیچ...خیلی راحت گفتین خدا هم نمی فهمه..استغفر الله...
نمی دونم چند سالتونه....
ولی 6 میلیارد دیگه رو خام خودتون و عقل کل فرض کردین...
متاسفم براتون...

پاسخ:
این برداشت شماست از متنی که من نوشتم! چون زن نیستید!

من اصلا نمیتونم اسلامو‌درک‌کنم :)))
خدا صبرتون بده
تو‌زمینه ازدواج فقط شانس یاری میده و شناخت زیاد :)))
زن شانس بیاره مرد خوب گیرش بیاد 

پاسخ:
ترم قبل من حقوق خانواده رو پاس کردم، تو این مدت اینقدر حرص خوردم قلب درد گرفتم...
امشب اعصاب ندارم ...
هیچ کس به فکره قلب یک زن نیست ...
در مرودابعاد اسلامی حرف نمی زنم در مرود نامردی مردها حرف می زنم ..که فرق ندارد کجای زمین و به چه دینی باشند ..
پاسخ:
منم تکرار میکنم: هیچ کس به فکر قلب یک زن نیست...
حتا اونایی که ادعای دین داریشون میاد...
اگه این برداشت ماست پس هرکی زن نیست نمی فهمه دیگه؟
منظورتون مگه غیر اینه؟
خدا هم باید استغفرالله زن بود که شما رو درک می کرد؟؟..
پناه بر خدا من و هم به کفر گفتن کشوندین..
شما گیر دادین به ازدواج و اختیار مردا تا 4 تا زن گرفتن...
گل غم زندگی تون اینه...؟؟؟
یعنی اگه مردا یه زن اختیار داشتن بگیرن دیگه همه دنیا قشنگ بود...
ظلم در حق زن؟
تاریخ ؟
در حق زن؟ ظلم شده؟ اونم در صدر تاریخ؟
شما تا حالا چنتا کتاب تاریخ خوندی؟
اسماش و بهم بگین...
نگین تو رو خدا خانم دیناروند...
اگه اینجوریه ما مردا اگه یه دردمون و بگیم شما اصن نباید تو دنیا بودید..زن ها..
می دونین نسب یعنی چی.. مردا چرا 4 تا بگیرن؟..
تاریخ؟
ظلم در حق زن؟؟؟
به افرینش خدا شک کردین؟
تارییخ؟؟

پاسخ:
هرکی زن نیست نمیتونه این نوشته ی منو درک کنه و حتا شاید به نظرش خیییییلی احمقانه و بچگانه بیاد! فقط یک زن میتونه درک کنه من چی میگم...
من به دنبال خوندن یه مطلبی احساسم رو نسبت به اون نوشتم در مورد کل زندگی حرف نزدم که!!
بله، ظلم در حق زن! در طول کل تاریخ! چه قبل از اسلام و تمدن که اونا رو به عنوان کالا خرید و فروش میکردن و در زمان قحطی مثل یه گوسفند از گوشتشون استفاده میکردن و چه بعد از تمدن و اسلام! ما زنا ها حتا این حکم اسلام رو هم ظلم در حق خودمون میدونیم!
میدونم نسب ینی چی!!!ولی نسب میتونه با یک زن شکل بگیره!!
به نظر ما زن ها همه ی این ها توجیه هست!
بازم میگم فقط یک زن میتونه درک کنه که من چی نوشتم و شاید از نظر آقایون خیلی احمقانه و حتا به قول شما کفر باشه.
به هرحال آقای فاطمی، ما خانوما این حس رو داریم حتا اگه با داشتن این حس بعضیا ما رو کافر بدونن!

عارفه جان من به عنوان یک دختر متاهل کاملا با پستت موافقم!

تو یک زن کاملا منطقی و عاشق و فداکار هم که باشی بازهم به توجه همسرت حتی به خواهرش حسادت میکنی.

این حسادت کاملا منطقیه! همونطور که مردها به رابطه ی زنشون با برادرش حسادت میکنن!

چه برسه به یک زن دیگه! همسر من (با اینکه میدونم حتی یک درصد منظوری نداره!) وقتی اسم یک بازیگر زن رو میاره که داره تو فیلمی که میبینه بازی میکنه من ناراحت میشم! اصن نمیشه این قضیه رو تحمل کرد!

نمیدونم چرا یک حس مشترک و انسانی وقتی در آقایونه اسمش میشه غیرت و کاملا مورد مدح قرار میگیره بعد در خانمها میشه حسد و نکوهش میشه!
پاسخ:
ممنونم از حضورت عزیزم.
دقیقن منطقی ترین زن، عالم ترین و حتی مؤمن ترین زن این چیزی رو که من گفتم قبول داره چون یه احساس زنانه ست و فقط زنان میتونن درکش کنن.
من که گاهی فکر میکنم نعوذبالله خدا هم مرده...
البته میدونی توی سوره ی فکر کنم نساء که خدا اجازه ی چندهمسری رو به مردان بشرط برقراری عدالت داده ، چند آیه بعدش گفته که جز معصومین کسی نمیتونه این عدالت رو برقرار کنه...
ولی متاسفانه اقایون اون اجازه 4 تا زن داشتن رو میبینن و به تصور خودشون عدالت رو هم رعایت میکنن ولی اون آیه ای که گفته نمیتونین عدالت رو کنید نمیبینن..
زن ها همیشه مظلوم های تاریخ بودن  هستن و خواهند بود..
پاسخ:
نعوذ بالله.
من کلن با وجود همیچین حکمی مشکل دارم، چه با عدالت و چه بدون عدالت.

سلام

متن شما اصلا ارزش نظر گذاشتن هم نداره

ولی یکی دوتا کلمه رو بگم که گفته باشم

هرچند بعید میدونم نفعی برای شما داشته باشه

اول اینکه من یک زنم


و بعد

ازین متنای فمنیستی زیاد میخونی نه؟

انتظارم داری الان همه دخترا ردیف بشن تو وبلاگت بیان آه و ناله کنن که آره اسلام به ما ظلم کرده

اصلا تو بهخ چه حقی همچین حرفی میزنی وقتی علم نداری حتی به قدر ارزن

تو به چه حقی به اسلام و بالاتر از اون به خدایی که این حکم رو نازل کرده لعنت میفرستی؟

نمیترسی از آخرتت؟

حداقل راجع به چیزی که علم نداری اینقدر صریح نظر نده


متاسفم واقعا و امیدوارم با افزایش علم آگاهی این دید سخیفت درست بشه


یه داستان رو فقط برات بگم

اگه واقعا زن هستی و ادعای زن بودن داری هوارتا خودتو بذار جای شخصیتی که میگم

فرض کن زن جوانی در سن سی سالگی همسرش رو از دست میده و حامی نداره و بچه هم داره تازه

حالا یا همسرش فوت شده یا طلاق گرفته


این زن باید نیاز هاشو رو تا آخر عمر سرکوب کنه؟

یقین دارم حتی لحظه ای نمیتونی خودتو بذاری جای او



+ بیشتر تحقیق کن اگه میخوای علت ها برات روشن بشه

++ با فطرتت هم جنگ نکن که در این صورت محکوم به شکستی


پاسخ:
اگه ارزش نداره پس چرا نظر گذاشتید؟
بحث فمنیست نیست بلکه خود بنده با فمنیست کاملن مخالفم و معتقدم ازقضا دلیل خفت و خاری امروزی زنان همین فمنیست هست!
این زنی هم که شما مثال زدی بهتره به جای خراب کردن زندگی یه زن دیگه خودش فکری به حال زندگیش بکنه!
ببخشیدا، اما احتمال میدم خودتون از دسته ی همین زنانی هستید که با حضورشون در زندگی یه مرد متأهل زندگی یه زن دیگه رو به گند کشیدن وگرنه این حرف رو نمیزنید. ببخشید رک گفتم!
توصیه هم میکنم زین پس اگه به هر دلیلی فکر میکنید مطلبی ارزش نظر گذاشتن نداره لطف بفرمایید نظر ندید راجع بهش!
عزیزم من تا حدود خیلی زیادی با حرفت موافقم. ولی به نظرم این قانون الهی مشکل نداره، دلایلی که براش ارایه میدن چندش آوره. یه حقیقت وحشتناک درباره ما خانمها اینه که حتی تو همین دور و زمونه هم خیلی از والدین دختراشون رو کاملا محدود میکنن. چه اونایی که میخوان دکتر مهندس بدن بیرون چه اونایی که میخوان لله شوهر بار بیارن اونقدر دختراشونو از همه چیز محروم میکنن و اصلا به این توجه نمیکنن که بابا، شاید دخترت نرسید به همچین جایی. شاید شوهرش‌مرد، طلاقش داد، شاید یه سال مونده به اتمام درسش چه بدونم تصادفی چیزی کرد ناقص شد و محروم از ادامه تو اون رشته و هزار تا شاید دیگه. اونوقت اون زن که کم هم نیستن تو جامعه ما باید چیکار کنه؟ مگه پدر و مادر و برادر تا کی هستن که حمایتش کنن، نونشو بدن؟ والدینی که معمولا تو این شرایط جا خالیم میدن تازه. اون دختر بی هنر بی عرضه یا باید تن فروشی کنه یا
کلفتی خونه بقیه یا ازدواج مجدد تا فقط نون شب و پوشاک پاره پورشو جور کنه. تو جامعه ی ما مورد اول و دوم خیلی بیشتر از سومیه. زن های بالای سی سالی که یا فاحشه ان یا کلفت هر کثافتخونه ای. سقفیم بالا سرشون نیست حتی اگه این دوتا نباشن. 
منکه باور نمیکنم این قانون برای ارضای میل جنسی کوفتی مردا باشه. این حرفیه که خودشون میزنن چون میخوان بگن خدا هم ما رو به شما ترجیح داده. زر مفته(ببخشیدا) 
خانمی رو در نظر بگیر که بچه دار نمیشه. به سن ۴۰ سالگیم رسیده و جوونیشو پای مرد گذاشته. مرد حق مسلمشه بچه داشته باشه. اگه طلاقش بده خوب ظلمه؛ چون جوونیش پای مرد رفته بعد هم مثل ۸۰ درصد خانوما بعد طلاق باید بره کلفتی، چون کاری بلد نیست، بچه دارم که نمیشه برای ازدواج مجدد. خوب اینجا مرده ازدواج مجدد بدون طلاق اولیه انجام بده حق زن هست.
اگه برعکس باشه چی؟ مرده نازا. زن طلاق میگیره. نه مرده میمونه نه زنه. چون مرد میتونه تامین کنه یه زن دیگرو. چون والدین ما پسرا رو واسه هر شرایطی آماده میکنن ولی دخترا رو نه. زنها باید حمایت صحیح شن. 
یه دلیل دیگه هم دارم که اون محکم تره واسه این قانون ولی نمیگم :) خوشت نمیاد.
راستی من مجردم ها. شاید اگه ازدواج کرده بودم نظرم فرق میکرد. به صلابه نکش منو؛ خودم میدونم مجردم:))))))))
پاسخ:
خدایی آخر کامنتت کللللی خندیدم!!!:))))
حتا اگه بتونم یه خرده کوتاه بیام و این قانون الهی رو قبول کنم به هیییییییییییییییییییچ وجههههههههههه دلایلی که براش ذکر کردن رو قبول ندارم!!
عزیزم ناراحتت که نکردم با نظرم؟
تو رو خدا ببخش اگه ناراحت شدی، فقط نظرمو گفتم.
ناراحت نشیا. خواهش میکنم گلم.
بوس بوس
پاسخ:
نه عزیزم، ناراحتی نداره که! من فقط بدم از این میاد که بعضیا طوری حرف میزنن و کامنت میذارن که انگار خودشون عقل کلن و هیچ کس بجز خودشون نمیفهمه!!! تا تکون هم میخوری میگن استغفرالله!!!!!!! توهین کردی به اسلام و به خدا و پیر و پیغمبر!!!
شرمنده دوباره مزاحم میشم دی:
اینایی که گفتم فقط چیزاییه که دور و برم دیدم. محیط محدود اطراف خودم. جان من ناراحت نشو
بازم بوس بوس
پاسخ:
حالا چرا اینقدر اصرار داری رو ناراحتی من؟ عایا؟:)))))))))
میدونم چی میگی. یکی از همین چیزام حجاب زن تو نمازه. من چقدر سرش گریه کردم که خدایا چقد بدی که اینو زور کردی به ما. به هر کیم میگفتم فقط میگفت قانون خداست و ماعقلمون نمیرسه و یا جوابای چرت و پرت میداد. اونقدر روش گیر دادم تا جوابی که قانعم کنه پیدا کردم. هنوزم پیدا نکردم یه جواب درست و حسابی البته:(((
خیلی خوشحالم ناراحت نشدی:))
من خودمو عقل کل نمیدونم. هزار سالم عمر کنم باز تو یه محیط محدود بوده ام، عزیزم :دی

پاسخ:
حالا بعضی چیزا مث حجاب رو من درک میکنم چون به نظرم نفعش خییییییلی بیشتر از ضررش هست! اینو خودم تجربه کردم!
منظورم با شما نبود که عزیزم:))
من به اسلام گناهی نمیگیرم
اگه هم در زمان پیامبر حرفی بوده، بخاطر اقتضای زمانشه
در طی زمان مردها خودشون به نفع خودشون بهش پر و بال دادن و الان شده اینی که هست
وگرنه من فکر میکنم خدا اینقدر خوب و مهربون هست که دینش هم بی مشکل باشه
مشکل از آدمایی هست که روایات و حرفا رو عوض کردن به نفع خودشون...
پاسخ:
دقیقن.

سلام  میخواستم بگم من با نظر خانم کیمیا مخالفم و فکر میکنم ایشون یا سنشون خیلی کمه یا ببخشین ها عقلشون چون هر زنی که شوهرش مرد یا طلاق گرفت که نمیره کلفتی اگه اون زن انسان باشه میره یه هنری یاد میگیره بعد از راه اون هنرش پول در میاره . 
پاسخ:
ایشونم هر زنی رو نگفتن! کسی رو گفتن که توی خانواده ش بهش بها ندادن! وگرنه هممون میدونیم که خیلیا هستن که به هر دلیل شوهرشون رو از دست دادن و بدون اینکه روی زندگی زن دیگه ای هوار بشن خودشون و بچه هاشون سعادتمندانه زندگی کردن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">